Sunday, July 10, 2011

bersih 2.0

Kebenaran

 by samadsaid

Setiap yang benar
betapa ditekan
tetap menjalar,
tanpa dibaja,
kan tetap mekar,
tanpa udara pun
kan tetap segar.


Benih Harapan
1973


bersih 2.0 yg berlangsung pada 9julai lepas menimbulkan pelbagai isu..
yang baik..yang tak baik.. yang benar..yang reka cerita...

aku bukanlah memang orang yang begitu mantap dalam mengulas. tapi tu la. aku geram. 

tengok tv, cakap pasal bersih.. buka facebook bicara tentang bersih.. baca paper, cerita pasal bersih.. pendek kata, isu bersih 2.0 kali ni hangat hot and spicy la..

tengok tv. menyampah. berat sebelah yang teramat. tv3, rtm, astro? itu aku tak tahu. almaklumla, rumah aku tak ber astro..  mereka duk mengutuk-ngutuk BERSIH. menyampah tau dak? aku yang tengok TV, dengar je la. senyum je lah. ape boleh buat, dah goverment linked kan? memang nak menangkan apa yg tak betul lah.. mereka sibuk memburuk-burukkan pihak yang benar. perhimpunan haram la, penderhaka negara. haktuih! nama je moden, ada otak. tapi minda ntah kemana. moga Allah buka kebenaran yang nyata di hati minda mereka. 

alfatihah buat pejuang yang meninggal dunia 9julai yang lepas. mengikut sumber, almarhum meninggal kerana terkena semburan water canon dan gas pemedih mata di KLCC.

berita ni takde pulak dalam paper, TV. heh. macam-macam duk mengomel dalam TV, tidak ade pulak sekeping berita tentang hal ni kan. boleh pikir sendiri la!

tadi, saje menghangatkan diri tengok buletin pagi. 
hahahaa.. macam bengong je. sungguh. 

'peniaga-peniaga mengalami kerugian ribuan ringgit'

heh. tak sekolah ke? kenapa perlu macam ni. kenapa tak bukak je kedai? untung kot hari tu kalo depa bukak kedai. uruskan perniagaan seperti biasa. ni sebok duk mengomel, tak untung la.perhimpunan yg mengganggu la. pirah!! 


tengok berita gonvermentlinked memang membuatkan orang gelak. tak caya??? aku la salah sorang darinya. aku pun orang okey!


malas la aku nak menulis lagi. saje nak share link yang aku baca. untuk tatapan aku dimasa hadapan.



ni tengok youtube. heh. angkuhnye. 'kite tengok bumi ni milik siapa'.. amboi.. boleh dia cakap macam tu???
Allah... tunjukkan kebenaran. moga permudahkan jalannya ke jalan taubat. menjadi pemimpin yang adil.
nak tengok? layan la sini.

ni satu lagi. tapi ni hal lain la pulak.




sajak a samad said aku ambik dari sini.
berita kematian, aku ambik sini.


sebenarnya banyak lagi. kamu boleh la usha usha youtube.blog-blog pun banyak bicara tentang ini. tapi baca tu, guna otak yg Allah bagi okey. pilih yang baik yg benar. 



No comments:

Post a Comment